Blueye Support & Help Center – hjelper deg å lykkes med din undervannsdrone

mandag 27. september 2021 / Trondheim, Norway

Hos Blueye har vi alltid våre kunder i tankene når vi designer, utvikler og oppdaterer våre undervannsdroner. Vi streber etter å kunne tilby det høyeste nivået av teknisk støtte. Fra vår første undervannsdrone, Blueye Pioneer til vår nyeste modell, Blueye X3 har vi oppdatert og lagt til nye funksjoner basert på tilbakemeldinger fra brukere. Vi ønsker å se alle våre kunder lykkes med sine undervannsinspeksjoner, derfor er det viktig med kvalitet i alle ledd.

Selv om vi sier at vi har laget en av de beste undervannsdronene på markedet, kan det oppstå problemer, for ingen produkter er problemfrie. Hvis du noen gang trenger hjelp, er vårt team alltid tilgjengelig for deg. Blueye-teamet består av dedikerte ingeniører og bransjeeksperter, hvorav mange har jobbet i Blueye siden begynnelsen. Vi har et utmerket og organisert støttesystem som gir hurtig og pålitelige tilbakemeldinger på alle slags spørsmål og problemer våre kunder støter på.

Blueye Support når du via flere av våre kanaler, du kan fylle ut et skjema på vår nettside, sende en mail til support@blueye.no eller ta kontakt via våre sosiale medier-profiler. Du vil vanligvis få et svar innen 24 timer. Hovedfokuset for vårt supportteam er å tilby support fra øverste hylle innen en kort tidsperiode. Siden lanseringen av vårt første produkt i 2018 har vi mottatt mange tilbakemeldinger fra kunder og vi har en gjennomsnittlig tilfredshetsgrad på 95%.

Anu editing Blueye help center
Anu jobber i Blueye help center. Foto: Blueye Robotics

Zendesksupport

Vi bruker Zendesk som vårt verktøy for å organisere og håndtere alle innkommende forespørsler. Hver gang vi mottar en forespørsel via våre sosiale medie-kanaler, e-post eller nettside, kommer det frem til vårt programvareverktøy og omdirigert til den aktuelle avdelingen på Blueye som kan hjelpe deg. Vi har hatt noen få tilfeller der våre kunder møtte utfordringer under en inspeksjon, da sørget teamet vårt for at problemet ble løst innen få minutter fra Blueyekontoret. Brukere kan dele sine dykkelogger og sende noen få skjermbilder, så kan teamet vårt løse eventuelle utfordringer effektivt.

Blueye helped me out with a quick response and actually tested the solution themselves. I could not be happier about such a great service. Everything works now, so perfect!
- Rutger van Duijn, RVI Tools.

Great customer service. I got a reply to my e-mail from the Chief Technology Officer, and the explanation was just perfect. Thank you
- Blueyekunde.

Egil Kristoffersen & Sønner fant igjen sin tapte Blueye-drone

I januar 2020 mistet Egil Kristoffersen & Sønner sin Blueye Pioneer under en inspeksjon på en lokasjon i Nord Norge. De etterlyste undervannsdronen via sin Facebook-side og etter flere måneder ble den endelig funnet på en strand lengre nord. Dronen var i overraskende god stand, det eneste som var skadet var thrustere og tether, noe vi fikk fikset på Blueyekontoret. Etter få dager fikk Egil Kristoffersen & Sønner undervannsdronen i retur, da kunne de hente ut video- og bildefiler fra den tidligere inspeksjonen.

Photo: Jørn Finvåg
En skadet Blueye Pioneer som har blitt funnet langs kysten. Foto: Jørn Finvåg

Blueye Help Center

I Blueye Help Center finner du supportartikler, spørsmål og svar, hjelpevideoer og illustrerte guider for å hjelpe deg med å løse problemer uavhengig av hjelp fra oss i Blueye. Vi oppdaterer Help Center regelmessig, fordi vi tror på å jobbe proaktivt versus reaktivt som et ledd i å bygge en brukervennlig løsning. De fleste av våre kunder bruker hjelpevideoer og artikler for å trene og utdanne sine drone-piloter. Det arktiske universitetet i Tromsø bruker våre hjelpevideoer for å trene sine studenter og forskere. Blueye undervannsdroner leveres med et basekit som inneholder reservedeler og verktøy for enkelt vedlikehold. Når du selv kan løse enkle problemer selv vil du spare nedetid.

Vårt mål er at du skal kunne jobbe friksjonsfritt fra start til slutt, fra innkjøp til håndtering til vedlikehold. Det er derfor vi legger ned mye tid i å optimalisere kundereisen, slik at du kan få den beste undervannsdronen og hjelpen på markedet.

Blueye help center
Blueye Help Center. Illustrasjon

Support på 6 forskjellige språk

Blueyeteamet består av 22 dedikerte ansatte, fra forskjellige land. Det er en av mange fordeler med vår support. I dag kan vi tilby kundeservice på språk som tysk, spansk, hindi, bulgarsk, norsk og engelsk, Blueye- appen er også tilgjengelig på 6 forskjellige språk.

Anu and Torgrim reading customer reviews.
Anu og Torgrim leser kundeomtaler. Foto: Blueye Robotics

Ta kontakt