Forbedre din undervannsinspeksjon med Blueye ROV-treningskurs

tirsdag 21. februar 2023 / Blueye-kontoret

Vår første og fremste prioritet hos Blueye er å se våre kunder lykkes med sine undervannsoperasjoner. Vi gir friksjonsfri kundeopplevelse for profesjonelle undervannsinspeksjoner. Blueye ROV-ene er enkle å kontrollere og betjene. Det tar bare mindre enn to minutter å koble til dronen, noe som gjør den til et flott verktøy for daglige oppgaver og operasjoner.

Selv om det ikke er obligatorisk å gjennomgå et opplæringsprogram for å betjene Blueye ROV, tror vi det er avgjørende for våre kunder å tilegne seg omfattende kunnskap og praktiske tips fra våre erfarne ROV-piloter. Derfor har vi satt i gang et treningsprogram som gir kundene våre nødvendig kunnskap for å dra full nytte av Blueye ROVen.

Blueye ROV course
Praktisk oppgave under kurset. Photo: Blueye Robotics

Kursprogrammet ble innført høsten 2019, men vi måtte dessverre avlyse kursene på grunn av pandemien. Vi gjenopptok imidlertid treningsøktene våre i fjor, og til dags dato har vi gjennomført cirka ni økter, med opplæring av over 100 kunder fra forskjellige deler av verden.

Vi tilbyr fysiske og digitale kurs

Vi tilbyr både fysiske og digitale kurs. Det fysiske kurset er en heldagsøkt fra Blueye HQ med økter i klasserom og praktiske oppgaver hvor deltakerne dykker med ROV-en sin nær kontoret vårt i Trondheim, Norge. De digitale kursene varer i 2 timer, hvor vi går gjennom praktiske oppgaver på kamera med ROV. I løpet av økten blir det noen praktiske videooppgaver og tid til spørsmål og svar. Begge kursene dekker i utgangspunktet følgende

  • Introduksjon til tekniske grunnleggende for Blueye ROV-er.
  • Hvordan løse undervannsoppgaver effektivt.
  • Tips til rapportering og databehandling, og
  • Enkelt vedlikehold og reparasjoner.
Blueye help center
Andreas Viggen gjør seg klar før det digitale kurset. Photo: Blueye Robotics

Blueye ROV-kursene er utformet på en slik måte at de er fordelaktig for kunder så vel som ikke-kunder. Vårt hovedmål er å utmerke alle våre kunder i deres undervannsoperasjoner. Det er også en utmerket mulighet til å lære mer om ROV og dens evner.

Fra grunnleggende teknisk til vedlikehold og reparasjoner

Vi oppfordrer kundene våre til å utføre grunnleggende vedlikeholdsoppgaver, inkludert å bytte tjor, ved å åpne dronen under treningsøktene våre. Dessuten er rengjøring av dronen etter hvert dykk avgjørende for riktig vedlikehold. For eksempel, hvis du dykker nær havbunnen, er det en mulighet for at sedimenter kan komme inn i plasten, noe som øker ROV-ens vekt utover den tiltenkte grensen.

Enkelt, lettfattelig opplegg, kjekt å få ei innføring i oppbygging of kva utstryret tåler!
- ROV-kursdeltaker

You can do maintenance work easily
Du kan enkelt utføre vedlikehold på stedet. Foto: Blueye Robotics

Ikke mange av våre kunder vet at droneprogramvaren må oppdateres for å sikre at de har mottatt de nyeste funksjonene og feilrettingene. Dette er veldig viktig ettersom vi gjør nye funksjoner tilgjengelige for alle Blueye-kunder gjennom appene våre. To eksempler på dette er live-streaming og rapporteringsfunksjoner. Dette er også en plattform der våre mest erfarne ROV-piloter og ingeniører gir tips om å perfeksjonere dykking i forskjellige scenarier.

En kort video fra vårt digitale kurs som viser hvordan du kan dykke inn og ut av trange områder.

I tillegg til våre standardkurs, tilbyr vi skreddersydde og avanserte opplæringsprogrammer for våre kunder. Hvis du er interessert i å utvide kunnskapen din om Blueye ROV-er, vennligst se vår kalender for kommende kurs.

Blueye-support og hjelpesenter

Hos Blueye forstår vi at ingen produkter er immune mot problemer. Vær imidlertid trygg på at hvis du støter på problemer, er teamet vårt av dedikerte ingeniører og industrieksperter - hvorav mange har vært med oss siden starten - alltid tilgjengelig for å støtte deg. Vi garanterer svar innen 24 timer etter at vi har mottat henvendelsen, og med en tilfredshetsvurdering på 98 % har vi en enorm stolthet over våre kunders suksess.

Blueye helped me out with a quick response and actually tested the solution themselves. I could not be happier about such a great service. Everything works now, so perfect!
- Rutger van Duijn, RVI Tools

For å kunne hjelpe kundene våre ytterligere med å løse problemer på egenhånd, har vi opprettet Blueye-help center. Dette ressurssenteret tilbyr mange artikler, FAQs, videoopplæringer og illustrerte veiledninger for å hjelpe deg med å feilsøke og løse problemer effektivt. Vår tro på proaktiv støtte betyr at vi streber etter å gi deg nødvendig verktøy og kunnskap for å forhindre at problemer oppstår, mens vi kontinuerlig bygger en brukervennlig og pålitelig løsning.

Blueye help center
Blueye hjelpesenter. Illustration

Du skal kunne jobbe problemfritt fra start til slutt, fra innkjøp til håndtering til vedlikehold. Derfor legger vi alle våre krefter inn på hvert trinn av kundereisen slik at du kan få den beste ROV-en på markedet.